*به سایت بیمارستان امام رضا (ع) خوش آمدید * لطفا" انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامک 30004024193046 ارسال نمائید *

 

 به بیمارستان امام رضا (ع) کبودراهنگ خوش آمدید

یا من اسمه دواء و ذکره شفاء

(ما بسیار خوشحالیم که این بیمارستان را برای درمان بیماری خود انتخاب نموده ایدٰ لذا  سعی و تلاش مسئولین بر این است که راحتی و آسایش هرچه بهتر شما را فراهم نموده و در آن بتوانید به نحو مطلوبی درمان و بهبودی یابد.)

کتابچه ای که پیش روی دارید حاوی اطلاعات جامعی است که میتواند شما را در دریافت بهتر تمامی خدمات موجود یاری رساند و در این راستا سرپرستار هر بخش پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. رضایت و بهبودی کامل و هرچه سریعتر شما بیماران عزیز آرزوی قلبی کارکنان این بیمارستان می باشد.

این بیمارستان دارنده گواهینامه ISO 9001-2008 میباشد و در ارزشیابی  اعتبار بخشی درجه 1 می باشد.

اطلاعات عمومی

شماره تماس واحدهای مختلف این بیمارستان جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سرپرستار بخش ها و مسئول هر واحد در انتهای این کتابچه موجود میباشد.

بیمه های طرف قرارداد بیمارستان:

سلامت همگانی

خدمات درمانی

نیروهای مسلح

تامین اجتماعی

بنیاد15خرداد

آتیه سازان

بانک سپه

بانک کشاورزی

بانک ملت

بهداشت و درمان نفت غرب کشور

البرز

ایران

بنیادشهید

سپاه

زندانیان

تیپ پیاده 32 انصار

دانا

سینا

 

لطفا در ساعات اولیه بستری از خوردن و آشامیدن خودداری فرمائید تا پرستار مسئول اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

 

 

 

راهنمای طبقات همکف

طبقه همکف : 1- بوفه 2- ترخیص و درآمد 3- دفتر پرستاری 4 - آزمایشگاه 5- رادیولوژی  و سونوگرافی6- اورژانس 7- ICU 8- CCU 9-زایشگاه و پست پارتوم 10- اتاق عمل 11- قسمت اداری 12- نمازخانه 13 پذیرش 14-صندوق 15- مدارک پزشکی 16-کتابخانه 

طبقه دوم:

1-    جراحی مردان

2-    جراحی زنان

3-    داروخانه

4-    داخلی

5-    اطفال

طبقه زیرزمین:

بخش تغذیه و سالن غذاخوری؛ انبار ٰ لنژری خیاط خانه

درمانگاه :

واحد درمانگاه در ساختمانی مجزا در حیاط بیمارستان احداث شده و با داشتن تخصص های زنان،جراحی،داخلی،اطفال،ارتوپدی،روانپزشکی،توانبخشی ،دیابت،قلب همه روزه بجز ایام تعطیل آماده ارائه خدمت به بیماران می باشد.

تغذیه

برنامه غذایی شما از روی دستورات پزشک متخصص اجرا می شود و چنانچه تمایل به خوردن غذای خاصی دارید در صورتیکه از نظر پزشک معالج و کارشناس تغذیه مشکلی برای شما ایجاد نکند با هماهنگی سرپرستار از منزل تهیه نمائید.

زمان سرو غذا

صبحانه5/6-5/5 صبح

ناهار 12:30-11:30

شام (شش ماهه اول سال) 20-19

(شش ماهه دوم)19-18

محل سرو غذا

غذا برای بیماران  در بخش های مربوطه توزیع خواهد گشت و همراهان جهت تهیه غذا با در دست داشتن قبض همراه به آشپزخانه مراجعه کنند.

واحد اطلاعات

به محض ورود به بیمارستان واحد اطلاعات و نگهبانی در خدمت شماست تا اطلاعاتی را که می خواهید در اختیارتان قرار دهند لطفاً کارمند مسئول هر کار را بشناسید.

ورود و پذیرش

مدارک لازم جهت بستری شامل دفترچه بیمه وشناسنامه و کارت ملی و  دستور بستری پزشک معالج می باشد.

وبه منظور کمک به مراقبت شما لازم است که یک پذیرش خوب در بخش داشته باشید . لطفاً با پزشک و پرستار خود همکاری لازم را داشته و اطلاعات بیماری خود و خانواده را در اختیار آنان قرار دهید. این اطلاعات در پرونده ثبت و نزدشان بطور محرمانه باقی می ماند.

در صورت تمایل می توانید به جز پزشک معالج خود از پزشک دوم  نیز مشاوره بگیرید.

سکوت و آرامش

همانطوری که می دانید سرو صدا نقش بسیار مهمی را در ایجاد و حفظ نظم و آرامش و یا بالاعکس دارد لذا سعی و تلاش کارکنان این بیمارستان در حذف یا به حداقل رساندن سروصداهای اضافی است . لطفاً همکاران ما را (با متعادل نگهداشتن سر و صدا در اتاق خود) جهت ایجاد آرامش یاری فرمائید.

وسایل گرما زا

لطفاً به خاطر داشته باشید جهت استفاده مطلوب و به هنگام از گرما سیستم گرمایی مرکزی بیمارستان پنجره ها را ببندید.

سیستم خنک کننده

لطفاً به خاطر داشته باشید در ایام تابستان جهت استفاده مطلوب از سیستم خنک کننده پنجره را ببندید و با کلید مخصوص درجه آن را تنظیم نمائید و از کنار زدن و یا سوراخ نمودن توری پنجره ها پرهیز نمائید.

امنیت

مدیریت این بیمارستان توجه خاصی به امنیت ، رفاه و آسایش بیمار داردٰ لطفاً همکاران ما را در برقراری و حفظ امنیت یاری فرمائید. در صورت وجود هرگونه مشکل به سرپرستار بخش یا مسئول شیفت اطلاع دهید.

سیگار کشیدن

مطمئن باشید با رعایت مقررات بیمارستان مانند (سیگار کشیدن ممنوع) شما بیماران عزیز بیشترین سود را خواهید برد.طول درمان کوتاهتر و بهبودی کامل تر

امتیاز ملاقات

در این بیمارستان ملاقات از بیماران همه روزه از ساعت 2-4 بعدازظهر در بخش های عمومی آزاد می باشد ولی ملاقات در بخش های ویژه (بخش های آی سی یو-دیالیز-زایمان-پست پارتوم)به دلیل حساس بودن وضعیت و وجود مراقبت های ویژه ممنوع می باشد.

 شکایات

چنانچه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب خدمتی برای شما قابل قبول نبود و رضایت شما را فراهم نکرد با در نظر گرفتن شرایط و امکانات بیمارستان از طریق ذیل اقدام فرمایید.

1-    مراجعه حضوری به دفتر پرستاری واقع در طبقه همکف

2-    ثبت شکایت در فرم های مربوطه که در کنار صندوق حرفهای شما قرار دارد این شکایات کدبندی شده و از طریق مدیریت بیمارستان پیگیری می شود لطفا جهت بررسی دقیق مشخصات کامل بیمار خود و شماره تماس را حتما ثبت نمایید.

3-    از طریق سیستم پیام  کوتاه و یا ایمیل نیز می توانید پیشنهادات،انتقادات و شکایات خود را ارسال نمایید.ضمنا ارسال نظرات شما عزیزان بسیار برای مسئولین بیمارستان ارزشمند بوده و می تواند راهگشای ما باشد.

شماره تلفن شکایات :    09182910234      

 سامانه     پیام کوتاه:   30004024193046     

سایت:             www.bek.umsha.ac.ir   

هدف مدیریت این بیمارستان ارائه بهترین خدمت در بالاترین درجه استاندارد در تمام جنبه های مراقبتی بهداشتی و درمانی به شما بیماران عزیز می باشد.لذا کارکنان این بیمارستان در تلاشند تا با ارائه خدمات مطلوب رضایتمندی شما را فراهم آورند لذا از شما بیمار عزیز محترمانه درخواست می کنیم این مدیریت را در راستای اجرای هر چه بهتر این سیاست یاری فرمایید.

ترخیص

مدارک لازم جهت ترخیص کپی دفترچه بیمه و کپی کارت ملی و کپی شناسنامه میباشد.

به هنگام مرخص شدن از بیمارستان لازم است پس از دریافت صورتحساب از واحد ترخیص هزینه بستری را در صندوق پرداخت نمایید.لطفا قبل از ترخیص توجه داشته باشید تا خلاصه پرونده را از منشی بخش تحویل بگیرید.بیمار عزیز تا زمانی که تسویه حساب بیمارستان را انجام نداده اید لطفا از تخت خود خارج نشوید چرا که برای کارکنان بخش مسئولیت قانونی بدنبال دارد.

با توجه به کامپیوتری بودن سیستم پذیرش و ترخیص در این بیمارستان تخت شما تا زمان انجام نشدن تسویه حساب مالی برای پذیرش بیمار بعدی آزاد نمی گردد لذا خواهشمندیم برای همکاری با بیماران نیازمند به بستری ،اقدامات جهت ترخیص را سریعتر انجام دهید.

لازم به ذکر است طبق قوانین بیمارستان در هیچ واحدی به غیر از صندوق و شنوایی سنجی نبایستی وجه نقد پرداخت شود.

کنترل وسایل و لوازم شخصی در زمان ترخیص

مراجعت به منزل یک زمان شاد برای شما بیمار عزیز می باشد بنابراین از انجام موارد ذیل اطمینان حاصل فرمایید.

1.      جمع کردن اسباب و وسایل بهداشتی شخصی که از منزل آورده اید.

2.      تحویل گرفتن امانتی که نزد منشی بخش یا سرپرستار سپرده اید.

3.      تحویل گرفتن نسخه پزشک معالج و پرسش در خصوص نوع رژیم غذایی جهت ادامه در منزل

4.      فراگرفتن آموزشهای لازم در ارتباط با بیماری خود توسط کادر درمان و انجام صحیح آنها.

برای پیگیری درمان با پزشک مسئول (درمانگاههای تخصصی بیمارستان)قرار ملاقات بگذارید.

تحویل البسه،پتو،بالش و .... به خدمه بخش.

توصیه به شما جهت رفتن به منزل:

1.                   یک نفر (همراه)شما را از بیمارستان و بخش مربوطه تحویل گرفته و همراهی نماید.

2.                   پرهیز از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به تمرکز و دقت دارد در صورتیکه 24 ساعت قبل از ترخیص تحت بیهوشی عمومی قرار داشته اید.

واحدهای مختلف پاراکلینیکی آماده ارائه خدمت در بیمارستان امام رضا(ع):

بخش دیالیز بیمارستان مجهز به دستگاه همودیالیز همزمان و همه روزه آماده ارائه خدمات به بیماران نیازمند می باشد.

1-  سونوگرافی و رادیولوژی: در تمامی ساعات روز خدمات رادیولوژی انجام می گردد و سونوگرافی همه روزه صبح ها انجام می شود.

فعالیت درمانگاههای تخصصی با همکاری  کادر متخصصین مجرب همه روزه (بجز ایام تعطیل) از ساعت 8-13 صبح و بعدازظهر 14 تا19 می باشد.

2-  در درمانگاه تخصصی زنان و زایمان علاوه بر ویزیت بیماران توسط پزشک و ماما خدماتی نیز مانند گذاشتن آیودی،کشیدن بخیه،کرایو(فریز کردن) زخم و گذاشتن نورپلنت ارائه میشود

مقررات بخش

-  بیمار بستری تابع مقررات بیمارستان و بخش می باشد.

-  از بیمار محترم تقاضا می شود در تمام مدت بستری حتی الامکان سعی نماید صبح ها در اتاق و بخش بوده تا خللی  در امر پزشکی و پرستاری وارد نگردد

-  کلیه بیماران در طول بستری بایستی از لباس مخصوص بیمارستان استفاده نمایند.

-  روزهای ملاقات هر روز ساعت 2-4 بعدازظهر می باشد.

-  بیمارستان از پذیرش اطفال کمتر از 5 سال جهت ملاقات معذور است.

-  لطفا از رفتن به سایر قسمت های بیمارستان که خلاف مقررات است خودداری فرمایید.

-  از ساعت 11 شب مقررات تاریکی بخش اجرا می شود لذا لازم است بیماران محترم ساعت 10 شب روی تخت خود باشند

-  لطفا جهت جلوگیری از ورود پشه و مگس در فصل تابستان به داخل بخش هرگز توری های پنجره را باز نگذارید

-  وجود هرگونه همراه در کنار بیمار بنا به صلاحدید مسئولین بیمارستان و پزشک معالج می باشد.

از همراهان و ملاقات کنندگان محترم تقاضا می شود که از نشستن روی تخت بیمار خودداری ورزند

-  لطفا به هنگام ویزیت سکوت را رعایت کنید

از بیماران و همراهان تقاضا می شود که مواد غذایی مخصوصا میوه مورد نیاز بیمار را در یخچال نگهداری کنند و مواد اضافی را از بخش خارج نموده تا سبب آلودگی محیط نگردد.

-  جهت حفظ شئونات اسلامی و راحتی بیماران دیگر لازم است همراه بیمار زن (زن) و همراه بیمار مرد(مرد) باشد.

 

سیگار نکشید

جهت ارتباط با بیماران می توانید از ساعت 14 تا 22 با بیمارستان و بخش مربوطه تماس حاصل نمایید.

توجه :

تابلوی منشور حقوق بیمار در تمامی  بخش ها نصب می باشد و  مفاد آن به شرح زیر است:

1-دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.

2-اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.

3-حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.

4-ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار و رعایت اصل رازداری باشد.

5-دسترسی به نظام کارامد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.

 

 

شماره تلفن های واحدهای مختلف بیمارستان:

 

ccu

269

رادیولوژی

258

Icu

250

آزمایشگاه

261

داخلی

278

اتاق عمل

272

جراحی

285

دفترپرستاری

254

اطفال

280

درمانگاه

402

زایشگاه

275

اورژانس

369

دیالیز

420

پذیرش

353

 

   دانلود : کتابچه_گیرندگان_.pdf           حجم فایل 379 KB

     

تقویم
نظرسنجی
آیا صفحه آموزش بیمار مفید بوده است؟

کاملا
تاحدودی
خیر
نظری ندارم

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 119
 بازدید امروز : 7
 کل بازدید : 103571
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2
 زمان بازدید : 1/0220
اوقات شرعی
وضعیت آب و هوا
weather.ir is down